Thursday, 14 November 2013

bismillahirrahmanirrahim...
Tudia..dh hmpir stahun dah tak update blog nie..brkulat dan dah brsawang pun...dua tiga kali gak la nk kne msukkn passwrd,nseb baik bleh bukak lg..
huhuhu

Tuesday, 1 January 2013

dua ribu tiga belas daaaa..

ade azam baru ke..??
yang lme cmne..dh trcpai ke..? kalo x,bleh proceed ke thun baru nie...


happy new year uOlsss!!

mmg gmbar plangi nie x de kaitan ngan tahun baru..tp sje nk ltak...cantik kan pelangi petang nie..

Friday, 28 December 2012

mood final exam..

assalamualaikum...

ok..ak x nak tulis panjang2, just a short entry tntang manusia yang boleh buat kita gembira, sedih, kesal, geram, benci, sayang, bahagia n bnyak lg perasaan yang korang sndiri penah rasa...ianya adalah SAHABAT... rasa pahit kalu bleh djadikan penawar maka telanlah, tapi kalau manis rasanya boleh menyebabkan penyakit baik elak..tkut nnti kna diabetes plak..hehehe

okebaii =) 

Friday, 23 November 2012

bulan Islam..

Assalamualaikum n selamat pagi...skrg wktu pgi masa entry ni ditulis oleh tuan punya blog..hehehe

Alhamdulillah..ari ni dh msuk 9 muharram dh..mksudnya esok adalah hari Asyura iaitu 10 muharram 1434 H..tahniah kepada yg dpt berpuasa sunat tu, semoga kita mndapat kebaikannya..

banyak peristiwa besar yg berlaku pada 10 Muharram ni..antaranya Allah s.w.t mnjadikn 7 petala langit dan 7 petala bumi, Allah mncipta Nabi Adam, Allah mnjadikn syurga, Allah mnjadikan bulan,bintang,matahari dan cakrawala dan banyak lagi...korang boleh rujuk kt sini http://petunjukzaman.blogspot.com/2011/11/peristiwa-besar-10-muharram.html

Alhamdulillah..kita masih dpt rasa keamanan dan hidup selesa kt malaysia ni..adakah kita akan terus aman damai..???hmmmm..

skrg ni,kita tahu saudara2 kita di Gaza sdg diuji oleh Allah s.w.t..rakyat Palestine ditindas dan dibunuh kejam oleh tentera israel..terus terang ak tidak mampu dan lemah untuk bersama saudara2ku disana bagi melawan tentera israel laknatullah...ak hnya mampu mengirimkan doa agar umat islam disana terus tabah dan bersabar dengan ujian Allah ni...




Friday, 26 October 2012

kami berdua je..

Assalamualaikum wbt...tepat jam 00.00 ak mulakan entry nie...
Malam raya nie aku rse sngat2 sunyi..ye la,berdua je ngan cOursemate ak, si meknO..  
ktorang kan tak balik kampung...ingat kat ummi ak,ingat kt abg ak yg suke sngat buli ak...
rindu kt diorang..x penah rse sunyiiiii cam niiii!!!
yaaa,kita perlu hargai setiap masa brsma kuarga...sbb ble jauh2 kta pasti rindu kt familia kte kan...hehehe
ak ngan mekno nie layan je la perasaan masing2 smbil ngadap lappy...pikiran opkOs la kt umah...
Online..online...online..online...dan online jeeeee
..
..
..
nie la xtvt ak ngan  si mekno neh ptg td...rOnda2!!


ni la mekno..cOursemate ak....cOmey an....

me >__<

sama x..????

larat ke nk sambut tu..??

bajet...abis la klo kne hempap....!

jgan tirU aksi neh..bhaya amek gambOw smbil bwak mOto..kihkih

bye2...!!

k...=) peace V

Wednesday, 24 October 2012

Selamat Hari Raya Aidiladha...

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum wbt..
sEnyum n "la tahzan" sahabat2...hehehe
esOk lusa dah nak hari raya aidiladha..cepatkan masa berlalu..

tapi tahun nie memang ak kne kuat sebab raya thun nie ak x balik kampung..stay kt UUM tercinta..
bkan saje2 ok...hehe
..
hari raya aidiladha macam yang korang tahu, ia mngingatkan kita kepada peritiwa Nabi Ibrahim a.s dan anak nya Nabi Ismail...cukup besar erti pengorbanan yang ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail...
apa pngorbanan yang telah ak buat..???huhu



celik pejam celik aku rse baru je sambut 
aidilfitri hr tu...mklum lah nk kata sbnarnya umur aku pn dh semakin meningkat..>__<
entah esok lusa ak x tau ajalku, bile...??bila smpai masa..wktu itu pasti akan tiba...
..
..
sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :
"bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : alangkah hairannya aku melihat orang ini sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa"


entah sempat tidak tuk sambut raya lagi tahun depan... 


Sunday, 21 October 2012

manusia itu...


kau mulia
kau cantik
kau ramai orang suka
kau semuanya pandai
kau orang bandar
kau x de cacat celanya...tapi aku..???
.
.
.
ye aku jahat
aku hodoh
aku ramai x suka
aku bodoh
aku banyak cacat celanya
aku hanya budak kampung..akan TETAPI...
.
.
aku berusaha tuk jadi baik,
aku brsyukur dengan ciptaan Allah ini,
aku berdoa agar Allah sayang pada aku
aku cuba berkongsi setitis ilmu yg Allah kurniakan pada aku...

jangan aku dikeji...jangan aku dihina...
aku manusia biasa yang sangat lemah..hidupku hanya untuk Allah...untuk agama..
untuk keluargaku...
tapi kenapa dimata manusia aku hanyalah kertas kosong yang tidak bertinta..tidak berguna...
ya Allah...sesungguhnya aku lemah ya Allah...batinku cukup rapuh..zahirku lemah ya Allah untuk terus berdiri...
aku mohon ya Allah agar Kau titipkan semangatMu untuk hambamu yang lemah ini..
namun aku akui ya Allah, sejadah itu telah lama disitu...aku mendambakan Mu saat aku susah..tidak tenteram..
aku lupa pada Kau tika aku merasa senang dan gembira...aku menzalimi diriku sendiri...
.
.
Andai kedukaan ini adalah tanda kasih dan sayangMu..
aku redha ya Allah..
ikhlaskan hati aku untuk terima segala takdir Kau ya Allah..