Friday, 26 October 2012

kami berdua je..

Assalamualaikum wbt...tepat jam 00.00 ak mulakan entry nie...
Malam raya nie aku rse sngat2 sunyi..ye la,berdua je ngan cOursemate ak, si meknO..  
ktorang kan tak balik kampung...ingat kat ummi ak,ingat kt abg ak yg suke sngat buli ak...
rindu kt diorang..x penah rse sunyiiiii cam niiii!!!
yaaa,kita perlu hargai setiap masa brsma kuarga...sbb ble jauh2 kta pasti rindu kt familia kte kan...hehehe
ak ngan mekno nie layan je la perasaan masing2 smbil ngadap lappy...pikiran opkOs la kt umah...
Online..online...online..online...dan online jeeeee
..
..
..
nie la xtvt ak ngan  si mekno neh ptg td...rOnda2!!


ni la mekno..cOursemate ak....cOmey an....

me >__<

sama x..????

larat ke nk sambut tu..??

bajet...abis la klo kne hempap....!

jgan tirU aksi neh..bhaya amek gambOw smbil bwak mOto..kihkih

bye2...!!

k...=) peace V

Wednesday, 24 October 2012

Selamat Hari Raya Aidiladha...

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum wbt..
sEnyum n "la tahzan" sahabat2...hehehe
esOk lusa dah nak hari raya aidiladha..cepatkan masa berlalu..

tapi tahun nie memang ak kne kuat sebab raya thun nie ak x balik kampung..stay kt UUM tercinta..
bkan saje2 ok...hehe
..
hari raya aidiladha macam yang korang tahu, ia mngingatkan kita kepada peritiwa Nabi Ibrahim a.s dan anak nya Nabi Ismail...cukup besar erti pengorbanan yang ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail...
apa pngorbanan yang telah ak buat..???huhu



celik pejam celik aku rse baru je sambut 
aidilfitri hr tu...mklum lah nk kata sbnarnya umur aku pn dh semakin meningkat..>__<
entah esok lusa ak x tau ajalku, bile...??bila smpai masa..wktu itu pasti akan tiba...
..
..
sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :
"bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : alangkah hairannya aku melihat orang ini sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa"


entah sempat tidak tuk sambut raya lagi tahun depan... 


Sunday, 21 October 2012

manusia itu...


kau mulia
kau cantik
kau ramai orang suka
kau semuanya pandai
kau orang bandar
kau x de cacat celanya...tapi aku..???
.
.
.
ye aku jahat
aku hodoh
aku ramai x suka
aku bodoh
aku banyak cacat celanya
aku hanya budak kampung..akan TETAPI...
.
.
aku berusaha tuk jadi baik,
aku brsyukur dengan ciptaan Allah ini,
aku berdoa agar Allah sayang pada aku
aku cuba berkongsi setitis ilmu yg Allah kurniakan pada aku...

jangan aku dikeji...jangan aku dihina...
aku manusia biasa yang sangat lemah..hidupku hanya untuk Allah...untuk agama..
untuk keluargaku...
tapi kenapa dimata manusia aku hanyalah kertas kosong yang tidak bertinta..tidak berguna...
ya Allah...sesungguhnya aku lemah ya Allah...batinku cukup rapuh..zahirku lemah ya Allah untuk terus berdiri...
aku mohon ya Allah agar Kau titipkan semangatMu untuk hambamu yang lemah ini..
namun aku akui ya Allah, sejadah itu telah lama disitu...aku mendambakan Mu saat aku susah..tidak tenteram..
aku lupa pada Kau tika aku merasa senang dan gembira...aku menzalimi diriku sendiri...
.
.
Andai kedukaan ini adalah tanda kasih dan sayangMu..
aku redha ya Allah..
ikhlaskan hati aku untuk terima segala takdir Kau ya Allah..

Friday, 19 October 2012

kembali....

assalamualaikum geng...hehehe
lame giler ak tggal blog ak terkOntang kanting cegini..x de arah tuju..eh cam ak jep..ahahaha
slpas ak stalker blOg owg..tetiba mai la stu semnagt baru tuk ak update ak nye blOg lak..

masalah nie die mai pas tu die pegi gitu jaa...mcam2 masalah timbul tggelam..
tapi masalah tu la yang buat kita kuat tuk terus hidup atas bumi Allah S.W.T yg luas neh..
btul,kalo kite x kuat..kte yg akn jd hamba dunia..nak kejar tu..nk kejar ni..last2 ape yg dh ade x smpat nk jga..x bersyukur itu nmenya...nauzubillah!!


huhuhu..pagi besOk awal2 pagi lg nk gerak ke EDC (hotel UUM)...ambOii,bkan nk g nginap eh,
tp nk kne g buat kerja..huahuahua..
sabo je la..senyum x prlu kta ape2...
okebaiiii...
.
.
.
.
.
eh..bca doa dlu sblOm tido...
krOhhhhkroohHhhhh
burUk ngat aihhh lagu tu....