Wednesday, 24 October 2012

Selamat Hari Raya Aidiladha...

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum wbt..
sEnyum n "la tahzan" sahabat2...hehehe
esOk lusa dah nak hari raya aidiladha..cepatkan masa berlalu..

tapi tahun nie memang ak kne kuat sebab raya thun nie ak x balik kampung..stay kt UUM tercinta..
bkan saje2 ok...hehe
..
hari raya aidiladha macam yang korang tahu, ia mngingatkan kita kepada peritiwa Nabi Ibrahim a.s dan anak nya Nabi Ismail...cukup besar erti pengorbanan yang ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail...
apa pngorbanan yang telah ak buat..???huhu



celik pejam celik aku rse baru je sambut 
aidilfitri hr tu...mklum lah nk kata sbnarnya umur aku pn dh semakin meningkat..>__<
entah esok lusa ak x tau ajalku, bile...??bila smpai masa..wktu itu pasti akan tiba...
..
..
sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya :
"bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : alangkah hairannya aku melihat orang ini sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa"


entah sempat tidak tuk sambut raya lagi tahun depan... 


1 comment: