Sunday 21 October 2012

manusia itu...


kau mulia
kau cantik
kau ramai orang suka
kau semuanya pandai
kau orang bandar
kau x de cacat celanya...tapi aku..???
.
.
.
ye aku jahat
aku hodoh
aku ramai x suka
aku bodoh
aku banyak cacat celanya
aku hanya budak kampung..akan TETAPI...
.
.
aku berusaha tuk jadi baik,
aku brsyukur dengan ciptaan Allah ini,
aku berdoa agar Allah sayang pada aku
aku cuba berkongsi setitis ilmu yg Allah kurniakan pada aku...

jangan aku dikeji...jangan aku dihina...
aku manusia biasa yang sangat lemah..hidupku hanya untuk Allah...untuk agama..
untuk keluargaku...
tapi kenapa dimata manusia aku hanyalah kertas kosong yang tidak bertinta..tidak berguna...
ya Allah...sesungguhnya aku lemah ya Allah...batinku cukup rapuh..zahirku lemah ya Allah untuk terus berdiri...
aku mohon ya Allah agar Kau titipkan semangatMu untuk hambamu yang lemah ini..
namun aku akui ya Allah, sejadah itu telah lama disitu...aku mendambakan Mu saat aku susah..tidak tenteram..
aku lupa pada Kau tika aku merasa senang dan gembira...aku menzalimi diriku sendiri...
.
.
Andai kedukaan ini adalah tanda kasih dan sayangMu..
aku redha ya Allah..
ikhlaskan hati aku untuk terima segala takdir Kau ya Allah..

No comments:

Post a Comment